Mottatt post i WebSak skal Besvares, Avskrives eller Fordeles til rett saksbehandler.
Når saksbehandler mottar post i WebSak skal følgende vurderes:
- Om tittelen er dekkende og søkbar.
- Om de andre registrerte opplysningene er korrekte.
- Vurder skjerming/IP av sak og dokument.
Dersom saksbehandler mottar sakspost som ikke er registret av dokumentsenteret, må posten enten sendes til postmottak@faerder.kommune.no for registrering i WebSak, eller så kan saksbehandler registrere posten selv. Dokumentene blir da satt til status S - Registrert i første hånd eller ajourført av saksbehandler/leder. Dokumentsenteret kontrollerer dokumentene og metadataene og journalfører som hovedregel dokumentet dagen etter saksbehandlers registrering.
Det er ikke anledning til å begynne saksbehandling (dvs. registrere og påbegynne produksjon av utgående dokument) på post som ikke er registrert i WebSak.
Laster...